Barangolás Bali déli részén

Nagyon nehéz cikket írni, ha egy olyan gyönyörű helyen vagy, mint Bali. Teljesen elragadott minket a felfedezési vágy és már jó sok napja nem írtunk nektek, így annyira felhalmozódtak az információk és az élmények, hogy nehéz rendszerezni, ezért találtuk ki, hogy sokkal befogadhatóbb lesz mindenkinek, ha területek szerint rendszerezzük legjobb látnivalókat nektek!

Ebben a cikkben a sziget déli részéről írunk! 🙂

Motorra fel!

Először is érdemes motort bérelni, mert így olcsóbban jössz ki, mintha sofőrt bérelnél ahányszor csak kirándulni szeretnél egyet. 60 000-70 000 Rp környéke, ami durván 1300 Ft/nap. A sofőr bérlése 600 000 Rp körül van, ami nagyjából 10.000 Ft-nak felel meg. A motorbérlésről mi is sok helyen olvastuk, hogy nem ajánlott, mert nem az itteni közlekedéshez vagyunk szocializálódva. Tekintve, hogy alacsony költségvetésünk van mi kipróbáltuk és nagyon szuper! 🙂 Ha rendelkezel már egy jó pár éves vezetői tapasztalattal, akkor nem lesz probléma csak mindig nagyon oda kell figyelni. Pár nap után már teljesen fel lehet venni a ritmust és kiismerni az itteni szokásokat.

Ez a legközelebbi régió a reptérhez, ebből következően itt van a legnagyobb turizmus. Itt található a négy főbb turista bázis közül három. Seminyak, Kuta és Sanur.

Seminyak telis-tele van hangulatos kávézókkal, éttermekkel, designer ruhaüzletekkel és szörfös boltokkal. Szép nyugis homokos tengerpartja van, ahol nagyon hangulatos sétákat lehet tenni.

Sanur is inkább pihenősebb hely, illetve innen indulnak gyors hajók a környező szigetekre. (pl. Nusa Lembongan, Nusa Penida, Gili-szigetek, Lombok)

Kuta mind közül a legturistásabb. Ha Balira látogatsz nem ajánlom Kutát bázisnak, mert Bali nagyon jó hely, jó érzés belelátni a helyiek hétköznapjaiba és Kután csak a turistáknak szánt buborékba lennél bezárva.

Uluwatu

Sanur, Seminyak és Kuta jó kiindulópont a sziget déli csücskének bejárásához is. Uluwatu fő látványossága a Pura Luhur templom, amely egy sziklaszirt tetején található. A bejáratnál itt is, mint minden templomnál sarong-ot kell felvenni, ami tulajdonképpen egy hosszú kendő (bokáig eltakarja a lábat). Érdemes az utazás első napjain venni és így nem kell mindig bérelni, bár a bérlés nagyon olcsó, de emléknek is jó, ha van egy sarong-unk. Mielőtt bemennénk itt is, mint mindenhol, ahol majmok vannak figyelmeztetnek, hogy rakjuk el a táskánkba a napszemüveget, mert a majmok imádják a kalapokat és napszemüvegeket lopdosni. Egy ilyen esetnek szemtanúi is lettünk. Éppen sétálgattunk, amikor egy beszélgető párhoz kirohant a dzsungelből egy majom és lekapta a fiú baseball sapkáját. 😀 Persze az ijedség után mindenkiből kitört a nevetés és valószínűleg a szegény áldozat is megtanulta, hogy jobb elővigyázatosabbnak lenni és elrakni a lopható cuccokat a táskába. Később egy helyi srác mesélte, hogy ilyen esetekben fel lehet ajánlani a majmoknak valami mást a túszul ejtett kalap/szemüveg stb.. helyett és néha beválik a csere. 😀

A közelben található az egyik kedvenc warung-unk ( warung jelentése: olcsó helyi étkezde) a szigeten. Nagyon hangulatos, olcsó, finom és itt ettünk először rák chips-et. ❤ A képen látható vegetáriánus wrap-juk is isteni.
Igazi szörfös hangulatú hely, ami egész Uluwaturól elmondható, mivel az itteni strandok a profi szörfösöknek kedveznek, ezért sok szörfös lakik itt. A hely neve Dinky és nincs fent se facebookon, se tripadvisoron, így nem tudunk pontos címet írni, de ha az Uluwatu templomtól kivezető úton egyből balra kanyarodsz a főutat követve jobb oldalon megtalálod. 😀

Pantai Suluban Uluwatu surf beach bárjai tökéletes helyet biztosítanak egy hangulatos naplementéhez. 🙂

Tanah Lot

Gyönyörű rizsföldek mellett vezet az út Tanah Lot-ig, amely egy sziklára épült kicsiny templom. Dagálykor tenger veszi körbe, míg apálykor át lehet sétálni a templomhoz. A templommal szembeni sziklaszirten szuvenírárusokat, éttermeket is találunk.

Éppen a macskaköves vékony kis utcákon sétáltunk felfelé, amikor megláttunk egy motorost egy hatalmas fekete szőrös állatkával a nyakában. A közeli kávézóba érkeztek nyitni. A cibetmacska és a gazdája. 🙂 Látva a meglepődésünket és a rajongásunkat a cibetmacska iránt egyből bemutatta nekünk a kis állatot. Nagyon cuki volt és meg is lehetett simogatni, mivel mint a gazdájától megtudtuk megszelídített cica volt. Természetesen, ha már cibetmacska, akkor itt lehetőség van megkóstolni a kopi luwak kávét is, amit ugyebár a cibetmacska emésztőrendszerén átvándorolt kávészemekből készítenek. 😀

Nusa Dua beach nem csak a luxusszállodákban lakóknak:

Nusa Dua egy olyan partszakasz, ami kifejezetten az ötcsillagos árkategóriájú utazók igényeit szolgálja ki, ezért sokáig úgy voltunk vele, hogy semmi keresnivalónk Nusa Duán, de ez az előítéletük 5 perc után megdőlt. Nusa Duán gyönyörűen parkosított minden és számos szabadstrand is van, így nem kell szállóvendégnek lenni, ahhoz, hogy a fehérhomokos tengerparton nézd a türkizkék tengert, de mégis ezen a helyen úgy érezheted magad, mint egy filmsztár a nyaralásán. 🙂