Brugge, csokik, sörök, hattyúk

Tudom, majdnem minden cikk az Erőszakik (eredeti címén In Brugge) című filmmel kezdődik és ebben ez sem lesz kivétel. Minket is ez indított útnak. Mindamellett, hogy a film baromi jó, a város egyszerűen lenyűgöző. Olyan mintha Velence lenne középkori flamand változatban. A kanyargó kanálisok között sétálva, amelyeken hattyúk úszkálnak, mindenki azt érezheti, hogy egy ” kib’szott tündérmesébe” (a filmből idézve) csöppent, ráadásul nem mondható klasszikus romantikus utazási célpontnak, mint pl. Párizs vagy Róma.

Megközelítés:

Brüsszelbe majdhogynem egész évben nagyon olcsó repjegyeket lehet találni. (Mi 15.600 Ft –ért vettünk repjegyet 2 főre oda-vissza Wizz Air clubtagként.

A reptérről Flipco busszal utaztunk tovább (30 Euróért oda-vissza két főre) amely kb. két óra alatt ért Brugge-be és a vasútállomás mellett tett ki, ami nagyon előnyösnek bizonyult, mivel a hotelünk mellett volt.

Szállás: az Ibis budget Brugge-ben szálltunk meg, mivel némi utánajárás után mindenkinek kiderül, hogy a szállásárak nem a legolcsóbbak. Az Ibis jó választásnak bizonyult, mivel kényelmesebb, mint egy hostel, de olcsóbb mint a többi hotel és a belvárosi látnivalóktól is 15 perc sétára volt. Legtöbbször a hattyú telepnek tetsző Minnewater parkot átszelve sétáltunk be a belvárosba, ami szintén gyönyörű. Összesen 48 ezer forint volt kettőnknek 3 éjszakára.

Repjegy a bőröndben tippek:

Kövessétek a kanálist, mindenhol, ahol tudjátok! Nem tévedtek el és a kanális mentén a legjobb sétálni.

Nőknek egy helyitől:”minden nő szereti a cseresznyés Kriek sört. ” (Tényleg nagyon finom. )

Ha 4-5 napra mentek, akkor 1 napot szánjatok rá De Haan-ra, amely egy kisváros közel a tengerparthoz. (vonattal Blankenberge-ig és villamossal De Haan-ig. Sok a szép régi ház és Einstein is élt itt. (a háza ma is ott áll, bár nem lehet bemenni.)

Érdekesség: Brugge-ben még sültkrumpli múzeum is van! Elég abszurd, mi ezért úgy döntöttünk nem megyünk be, de vállalkozó kedvűeknek mindenképp jó program lehet. A sültkrumpli megkóstolását viszont határozottan ajánljuk, mivel egyedi módon készítik, ugyanis először 180 fokon elősütik, utána (ha már kicsit hűlt) magas hőfokon készre sütik.

Látnivalók:

Sörmúzeum:

Ezt a kötelező kategóriába sorolnám. Aki Belgiumba megy annak mindenképpen meg kell kóstolnia a belga söröket, mert nagyon finomak és valóban különlegesek. Erre jó a sörmúzeum, mivel a kombinált jegy lehetővé tesz egy interaktív sörtörténeti kiállítás megtekintését és 3 sör megkóstolását az erre kialakított bár részben. Páros utazás révén mi így 6 helyi sört kóstoltunk meg. A kedvencünk a Rosenbach Rosso és a Rosenbach Grand Crus volt. Ára 12 euró/fő 3 sörrel.

Hajókázás a kanálisokon:

Igen, bele fognak tömni egy iszonyat zsúfolt motorcsónakba, de mindennek ellenére is azt mondom, mindenképpen megéri. Nagyon szép helyeken visz a csónak és olyan nézőpontból is tudsz fotókat készíteni és gyönyörködni, ahonnan a partról nincs lehetőséged. Mindemellett a város történetét is megismerheted.

Malmok:

A város határában is érdemes barangolni egy kicsit és meglátogatni a régi malmokat, amelyek ma már ugyan nem működnek, de jó fotótémák.

Brugge malom

Csokiboltok:

Lépten-nyomon csoki üzletekbe botlunk. A helyiek kedvence a Chocolate Line, míg a Godiva világhíres csokibolt láncának kirakatában is gyönyörködhetünk és bevásárolhatunk.

Torony:

A főtéren található mézeskalács kinézetű házak mellett a filmből ismert torony, aki szereti a kilátást magas pontokról és a lépcsőmászást, annak ajánljuk. Amikor mi mentünk a torony aljában kortárs szobor és festmény kiállatás volt megtekinthető ingyenesen.

Blankenberge:

Rövid vonatúttal a tengerparton találhatjuk magunkat. Jó hangulata van télen kabátban tengerparton sétálni.