Kuala Lumpur látnivalói

Kuala Lumpur egy nagyon érdekes nagyváros, egy hetet is simán el lehet tölteni itt, annyi látnivaló van. Mi 4 napot voltunk és ez alatt egy csomó látnivalót meg tudtunk nézni. Leírjuk nektek is, hogy szerintünk mit érdemes itt csinálni! 🙂

1. nap

Elmetróztunk a Masid Jamek megállóig. Reggelire a Tomi anyukája által sütött túlélő kekszet ettük, mivel még bizalmatlanok voltunk a kajával kapcsolatban. Megérkeztünk a fényűző Sultan Abdul Samad Jamek mecsethez. Itt van az I love KL felirat is. Továbbsétálva beleütköztünk egy balett táncos fotózásba is és rácsodálkoztunk, hogy az emberek zacskóból isszák a jégkását. Csak sétálgattunk a nyüzsgő utcákon élvezve a modern felhőkarcolók és a régi romos épületek kontrasztjának a látványát. Körbenéztünk a Central Market-ben is, ahol helyi árusok kínálnak sokféle terméket. Utána belebotlottunk a China town-ba. Persze mindenféle hamis cuccot lehet itt kapni. Pozitív csalódás volt számomra, hogy az árusok nem voltak brutál rámenősek, csak szolidan próbálkoztak eladni. 🙂

Találtunk egy szimpi helyet ebédelni, Chocha Foodstore. 🙂

Fincsi kaja után átsétáltunk a Textil múzeumba, amit ingyenesen lehet megtekinteni, majd hazafelé vettük az irányt, amikor elkezdett szemerkélni az eső. Mikor elértük a szállást igazán rákezdett. Mázlisták vagyunk! 🙂

2. nap

Ma reggel is, mint minden reggel bementünk a hotel melletti kisboltba vízért. Ma is széles mosollyal nyugtázták érkezésünket. 🙂 Érdeklődtek, hogy honnan jöttünk, meddig maradunk.

A mai úti célunk a madárpark volt. Nagyon tetszenek itt a metrók, nem föld alatt járnak, így lehet nézelődni. 🙂 Jó, hogy van nálunk pulcsi. Hiába van nyári idő kint, a metrókon tél van.

Vicces volt, mert éppen páva párzási időszakban mentünk és ebből kifolyólag a hím egyedek minden csábító trükköt, táncot bevetettek. Jó képeket lehetett csinálni róluk. 😀

A pávákon kívül, számos más madarat pl. papagáj féléket, flamingókat, baglyokat is megcsodálhatunk. A belépőjegynek viszont egészen borsos ára van (4300 Ft/fő), tekintve, hogy ez az egyik legnagyobb madárpark a világon.

Sétálva könnyen megközelíthető a szomszédos pillangó park is. Bármilyen impozánsan hangzik is, ha tehetitek ne menjetek be!  A szomszédos madárpark sokkal jobb élmény volt, szépen parkosított igényes környezetben. Mindez nem mondható el a pillangó parkról.

Fokozatosan lazultunk le kajaügyileg. Ezen a napon már egy fura kifőzdében ettünk egy naan nevezetű ételt, ami tulajdonképpen sajttal töltött pita, amit kemencében sütnek készre. Pár órával étkezés után, most is vidáman konstatáltuk, hogy most sem kaptunk ételmérgezést. 🙂

Egy kis pihi után este bementünk a belvárosba, hogy megnézzük KL ikonikus épületét, a Petronas toronyházat. A Tomi még a buszról észrevette, hogy van egy street food fesztivál a közelben, úgyhogy elsétáltunk és jártunk egy pár kört. Nagyon jó hangulat volt, a helyiek vidáman beszélgetve eszegettek a türkizkék székeken. Quesedilla-ára esett a választásunk és sokat nevettünk azon, hogy mennyire lángol a szánk, de a túlzott csípősségén kívül nagyon finom volt. 🙂 Visszasétáltunk a Petronas-hoz, az előtte levő téren hatalmas installációk jelezik, hogy kínai újév van. Az épület aljában egy nagyon csili-vili pláza található.

Tipp: használd az ingyenes Go KL városnéző buszt!

3. nap

Irány a Batu caves!

Fél óra vonatútra található a hindu szent hely, amelyet a Thaipusam fesztivál alatt rengeteg zarándok keres fel.  (Mi a fesztivál ideje alatt pont a városban voltunk, de egy helyi tanácsára csak utána látogattuk meg.) 272 meredek lépcsőfokon juthatunk fel a barlangtemplomba, amely számos majom lakóhelye. Az első majomtalálkozás! 🙂 Legyetek óvatosak a majmokkal, szeretnek lopni. Érdemes olyan polót felvenni, ami takarja a vállat és vinni magaddal egy kendőt, amit felköthetsz alulra, hiszen a térdnek is takarva kell lennie. Ha nincs nálad azt sem gond, nagyon olcsón lehet bérelni a lépcső aljánál.

4. nap

Medencézés egy felhőkarcoló tetején! 🙂  Ha KL-ben jársz mindenképp próbáld ki! Spórolni szerettünk volna, ezért utána olvastunk, hogy lehet –e külön fizetni a medence használatért, ha nem vagy szállóvendég, de nem. Úgyhogy, nem maradt más opció meg kellett szállnunk egy 20 emeletes szállodában! De nem bántuk meg! Airbnb-n is ki lehet venni ilyen szobákat és ami azt illeti nagyon olcsó áron, ahhoz képest, hogy egy 5 csillagos luxusszállodáról van szó. 9900 Ft-ért vettük ki a szobát egy éjre.

Délután átsétáltunk a Jalan Alor utcába, ahol a színes forgatagban rengeteg éttermet találtunk, itt van a masszázs utca is. Ééés megláttuk az otthoni szobanövényünk giga verzióját. 🙂 Hát, igen a trópusi időjárás jobban kedvez neki, de lehet, hogy mire hazaérünk akkora lesz a mienk is. 😀

Előző:

5. nap

Még egy utolsót gyönyörködünk a kilátásban és élvezzük a tetőtéri medencét és irány a reptér! A következő állomás Bali!